Alle e-konsultasjoner blir journalført

Noen av e-konsultasjonen og e-meldingene vi får inn kan være av den litt ubehagelig typen med intensitet, språkbruk, temperament og innhold som ikke er så enkelt å håndtere til enhver tid.


Vi har nærmere 400 e-konsultasjoner og e-dialoger hver dag på senteret. Dette er en tjeneste legesenteret driver som en ekstra service som blir mer og mer vanlig for de fleste legesentere.

Noen av meldingene vi får inn kan være av den litt ubehagelig typen med intensitet, språkbruk, temperament og innhold som ikke er så enkelt å håndtere til enhver tid. Slike henvendelser legger også mye beslag på de knappe resursene senteret rår over.

Vi ønsker vennlig å oppfordre alle til å bruke et så saklig og korrekt språk som mulig og beskrive bestillingen så konkret som mulig uten fargerikt språk.

Det vil være godt for oss som åpner mange meldinger hver dag at dette ble tatt hensyn til,

men desto viktigere å vite for den som skriver e-meldinger at hver setning er en direkte føring i egen journal.

Det vil kunne falle uheldig ut om feks barnevern, politi, adovkater i skilsmisse og barnefordelingssaker, forsikringsagenter ol krever journalen utlevert for avklare rettslige forhold. Journalister har eks innsyn i journal i alle offentlige rettsaker om journalen er lagt frem her. Det betyr i klartekst at når du kommuniserer med oss i skriflig form er det slik det blir stående i journalen din!

E-dialog er således føring av ditt eget rettsdokument hos hos oss. Vi vil derfor anbefale god nettetikette, hyggelig og høffelig språbruk i kontakt med din egen journal : ) Det vil også være mye triveligere å være oss på jobb : ) 

Ps: e-dialog er stengt når legen er på ferie evt langhelg.